Studerende og PAU-elever

Studerende i Børnehaven Sansehuset

Praktikstedsbeskrivelse finder du på dit uddannelsessted/praktikportalen.
I Sansehuset får du en uddannet praktikvejleder til at rådgive og støtte dig igennem dit praktikforløb.
Der afsættes tid til ugentlig vejledning.
Vi prioriterer, at du får mulighed for at deltage i blandt andet i vores ressourceteammøder, forældresamtaler, personalemøder mm.
I Dragør Kommune prioriterer vi samarbejdet med de studerende højt.

Et samarbejde, som er givende for begge parter:

Vi deler glædeligt ud af vores viden og erfaringer fra praksis og klæder jer studerende bedst muligt på til den virkelighed I vil møde.
Jeres perspektiver, refleksioner og nysgerrighed, gør at vi tilegner os ny viden og får reflekteret over vores pædagogiske praksis.
I Dragør kommune arbejder vi med begrebet mesterlærer. Mesterlærer er en rollemodel/sparringspartner, som sikre at du som studerende; falder til, får faglig sparring og har kompetente kolleger at spejle dig i.

Lige nu har Dragør et særligt samarbejde med KP professionshøjskole i et tværfagligt forløb med pædagog- og lærerstuderende. Dette samarbejde har medfødt en folder, der henvender sig til de pædagogstuderende, der skriver deres bachelor, og som kunne være interesseret i at få ydereligere faglig sparring og vejledning.

Så tøv ikke!
Hvis du er studerende og tænker, vi kunne være interessante at samarbejde med. Så kontakt den pædagogiske leder eller læs mere om bachelor-samarbejdet på Dragør Kommunens hjemmeside.