Indkøring

Når I starter i børnhaven:

Jeres barn bliver tilknyttet en basisgruppe med primære voksne.

Når jeres barn starter får I mulighed for at fortælle om jeres barn, samt eventuelle specielle hensyn, der skal tages.

Det er vigtigt for jeres barn, at det får en så god en start som muligt.  Tag jer god tid til at være sammen med jeres barn den første dag. Aftal sammen med personalet, hvornår jeres barn er klar til, at I går et par timer. Hvis I har mulighed for det, er det godt, at barnet starter med nogle korte dage.

At starte i børnehave er/kan være en stor omvæltning for jeres barn. Alt er nyt, mange nye legekammerater, som man skal lære at kende. Der er nye voksne, man skal opbygge tillid til, nye regler, man skal lære at efterleve, og der er nye omgivelser, der skal udforskes.

Alle disse nye indtryk tager tid at forstå og vænne sig til, så hav tålmodighed med jeres barn. Giv det og jer selv tid til at lære os og stedet at kende.

Det er vigtigt for jeres barn, at der er et godt samarbejde mellem personale og jer som forældre. Gensidig tillid skaber tryghed for jeres barn, så kom meget gerne og tal med os, hvis der er noget, I undrer jer over, eller har på hjerte. Stort som småt.